הכלכלן מסביר: זו הסיבה האמיתית להורדת תחזית האשראי

    מהדורת הבוקר No Comments on הכלכלן מסביר: זו הסיבה האמיתית להורדת תחזית האשראי

    הכלכלן ארז צדוק במהדורת הבוקר: "לא הרפורמה הובילה להורדת התחזית, אלא המחאות והכותרות. הכלכלה שלנו מצוינת וכרגע בכיוון טוב מאוד. המחאות יכולות לקלקל"

    משרד האוצר. ארכיון צילום: Yonatan Sindel/Flash90
    22:32
    07.05.24
    נתי קאליש No Comments on פרסום ראשון: האדמו"ר ידליק בירושלים, המשפיע בבית שמש

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הכלכלן ארז צדוק, אומר לבצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר (ראשון), כי הורדת תחזית דירוג האשראי של ישראל בידי חברת מודי'ס, נעשתה בגלל הכותרות בעיתונים ולא בשל הרפורמה המשפטית עצמה. 

    בפתח השיחה, העיר צדוק כי "רבים טוענים שאמינות תחזיות האשראי לא יותר גבוהה מאמינות תחזיות מזג האוויר".

    הוא הסביר מהו דירוג האשראי: "חברות הדירוג נותנות ציונים לאיתנות הפיננסית של מדינות וליכולתן להחזיר הלוואות. בנוסף לדירוג עצמו יש תחזית הדירוג: חיובי, יציב ושלילי. לפני שנה מודי'ס העלתה לנו את תחזית הדירוג מיציב לחיובי ועכשיו החזירה ליציב. הדירוג לא השתנה. רק התחזית".

    צדוק ציין כי "כלכלה היא ספינה גדולה עם הגה קטן, לוקח לה זמן רב לפנות לכיוון אחר. דברים שעושים עכשיו פועלים בעוד הרבה זמן".

    הוא טען: "הם לא יורידו את הדירוג בגלל כמה שינויים במערכת המשפט, זה לא רלוונטי לעניין הכלכלי. בהסבר שלה להורדת התחזית, חברת הדירוג לא דיברה על הרפורמה. היא דיברה על השביתה של ההסתדרות, על האיומים להוציא כספים מישראל ודברים דומים. זה מה שמעניין אותה".

    "ברגע שהיא רואה את כל האיומים הללו אם היא לא תוריד את התחזית, יבואו אליה בטענות ולכן היא חייבת לעשות את הצעד הזה. אין לה שיקול דעת", הוסיף הכלכלן והסביר.

    על המשמעות של הורדת התחזית, אמר: "אם ישראל תרצה להנפיק אגרות חוב חדשות זה יכול לעלות לנו בעוד כמה עשיריות אחוז".

    צדוק הדגיש: "זה לא הורד בגלל אינדיקטורים כלכליים אלא בגלל הכותרות בעיתונים וההפגנות ברחובות". עוד הוסיף: "יש פה אלמנטים פוליטיים. לא ראיתי אף פעם נשיא מדינה שמדבר עם חברת דירוג לפני הורדת תחזית. אולי ראש ממשלה כן. נשיא לא".

    לקראת סוף הריאיון, התייחס צדוק לגובה הריבית במשק: "אני מעריך שארה"ב תתחיל להוריד את הריבית לקראת סוף השנה וישראל תלך בעקבותיה. האינפלציה אצלנו ובארה"ב התחילה לרדת. הכלכלה שלנו מצוינת וכרגע בכיוון טוב מאוד. המחאות יכולות לקלקל".



    0 תגובות